Heti foglalkozások 10.

Tematikus foglalkozás

Tematikus foglalkozáson a z Európai Unió története volt a téma 1980-tól napjainkig. Brexit- ki hallott róla? Mely országok szeretnének az unióhoz csatlakozni? Milyen feltételei vannak a csatlakozásnak? Mindezek szóba kerültek a foglalkozáson. Néhány tanuló már hallott ezekről, de ismereteik hiányosak, pontatlanok voltak, ezeket a nevelők igyekeztek megmagyarázni.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

Matematika foglalkozáson grafikonokkal foglalkoztunk. Interneten kerestünk grafikonokat, megnéztük mit lehet leolvasni róluk, mit mutatnak. Mi is készítettünk grafikonokat. A kompetenciás feladatsorok több grafikont tartalmaznak minden évben, ezekből válogattam össze néhányat.

Tantárgyi fejlesztés – történelem

Történelem tantárgyi fejlesztő foglalkozáson az ipari forradalom idején hogyan élhettek a családok, ez volt a téma. Beszélgettek arról, hogy a 8-10 éves gyerekeknek gyárban kellett dolgozni. Te elküldenéd a 8-10 éves gyermekedet a gyárba dolgozni? Erről vitáztak a tanulók a nevelő irányításával.

Nyelvi foglalkozás – német

Német fejlesztő foglalkozáson a helyesírás fejlesztése, a szókincsbővítés volt a cél. Egy rövid szöveg megismerésével kezdték a foglakozást, majd az ismeretlen szavakat kiemelték. Az új kifejezéseket páronként gyakorolták a gyerekek. Ezt követően játékos módon. Laufdiktaf‘-tal a szöveg hallás utáni leírását próbálták meg a tanulók , ezáltal fejlesztve a helyesírást. A másik németes csoport Németország nevezetességeivel foglalkozott. Néhány gyerek felkészült egy-egy nevezetességről képeket gyűjtöttek, és néhány mondatban igyekeztek bemutatni németül, amit a tanárnő kiegészített. Ezután csoportban plakátot készítettek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.