Heti foglalkozások 13.

A tematikus foglalkozáson a Dobrai testvériskolával foglalkoztak. Az interneten rákerestek, egy kis faluban van, ahol szőlőtermesztés bortermelés folyik. Van egy szép iskolája, ahol 110 tanuló tanul összevomnt osztályokban, 10 nevelő irányításával. Megnézték földrajzi elhelyezkedését, a lakosság összetételét, beszéltek Romániáról.

Matematika tantárgyi fejlesztő foglalkozáson (5-6.osztály) a kompetenciamérés feladataiból készítettem feladatlapokat, azokat oldottuk meg. A jó válaszok kiválasztása, vagy a rossz megoldások kizárása is célravezető. Ezeket gyakoroltuk frontálisan is, majd párokban dolgoztak, és frontálisan beszéltük meg a megoldásokat. Fontos volt az indoklás, érvelés, a megoldás elmagyarázása.

Történelem tantárgyi foglalkozáson a Trianoni békeszerződésről tanultak. A nevelő beszélt a békeszerződés hatásáról. A tanulók érdeklődve hallgatták, majd meghallgatták a Kárpátia együttes erről írt dalát, és ennek segítségével magyarázta el a tanár, milyen hatása volt az egyes emberekre ez a békeszerződés.

Német nyelvi foglalkozáson az egyik csoport foglalkozásán a szavak gyűjtése, csoportosítása volt a téma, ezáltal a tanulók szókincsének fejlesztése volt a cél. Különböző gyűjtőfogalmakhoz rendelték hozzá a tanulók csoportmunkában a szavakat, illetve szócsoportokhoz keresték a megfelelő gyűjtőfogalmakat. A foglalkozást a “Stadt-Land-Fluss” játékkal zártuk, ami nagyon tetszett a gyerekeknek.

A 7-8. osztályosok csoportja a német nyelvi fejlesztő foglalkozáson, körutazás Ausztriában témát dolgozták fel. Prezentációt néztek meg, interneten keresgéltek, plakátot készítettek. Felhasználták a földrajz órán tanultakat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.