Tematikus foglalkozás: Dobra bemutatása. A település összetétele, nevezetességei. A testvériskola földrajzi elhelyezkedése.
Megismerkedtek a testvériskolai település Dobra földrajzi elhelyezkedésével, a lakosság összetételével. Milyen munkalehetőség van a faluban, milyen távolságra vannak tőle a nagyobb települések. Térképen tájékozódtak a tanulók.
EU-s országok – Németország. Az EU-s országokkal való megismerkedést a legnagyobbal kezdtük. Kutatómunkánkhoz internetet használtunk. Az ismereteket ppt. formában jelenítettük meg. Ezen a foglalkozáson az ország földrajzi elhelyezkedését, adottságait tekintettük át. Virtuális utazáson vettünk részt az Alpok lenyűgöző csúcsain.
Tantárgyi fejlesztés, matematika: Vállalkozói ismeretek volt a foglalkozásunk témája. Megbeszéltük hogyan kell kiszámolni mennyi betonra van szükség pl. egy kocsibehajtó betonozásához, mennyi homok kell a fal vakolásához, mennyi laminált padlót kell venni a szoba parkettázásához. Mérést, terület, kerület, térfogat számítását gyakoroltuk.
A foglalkozás eredménye:terület, felszín, térfogat számítás gyakorlása.
Nyelvi fejlesztés: német. Anforderung – Imperativ bilden. Felszólító mód gyakorlása. Tanári utasítások hangzottak el először, majd a tanulók mondták az utasításokat, így mindenkinek volt alkalma a felszólító módot gyakorolni. Voltak vicces utasítások is melyek igen jó hangulatúvá tették a foglalkozást.
A másik csoport az évszakokról tanult, az őszi időszakot kiemelve. Feladat volt a szókincs bővítése. A téma feldolgozásához csoportban dolgoztak, és rajzokat, tablókat is készítettek.
Kocsord, 2018. október 19.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmai vezető