Heti foglalkozások 26.

Tematikus foglalkozás: Dobrai népszokások. Élő népszokások és hagyományok megismerése.

Gyűjtőmunkát végeztek a Dobrán élő népszokásokról, hagyományokról és a családi élet eseményeihez fűződő szokásokról az interneten. A tájegység népi hagyományait kutatták a gyerekek.

EU-s országok – Németország: Tovább folytattuk az ismerkedést Németországgal. Ezúttal az irodalmával. Elsősorban a Grimm testvérekkel, Goethevel, Schillerrel. Azért is tartottam ezt fontosnak, mert német nemzetiségi nyelvoktatás folyik iskolánkban. Néhány történelmi eseményről is szót ejtettünk. Jól érezték a gyerekek magukat a foglalkozásokon, igazán érdeklődőek voltak

Tantárgyi fejlesztés, matematika: A foglalkozásra az előző évi, interneten fent lévő matematikai kompetenciamérés feladatai közül válogattam, abból szedtem össze egy feladatlapra valót.  Ezek  megoldásával foglalkoztunk. A feladatlap első feladatát frontálisan megbeszéltük, értelmeztük, majd közösen megoldottuk. Ez után egyéni munka következett. A foglalkozás végén a megoldókulcs segítségével javította mindenki a lapját.

A foglalkozás eredménye: feladatlapok megoldása, önellenőrzés gyakorlása.

Nyelvi fejlesztés: német. Einfache Situationen – Dialoge spielen. Egyszerű szituációk előadása. A tanulók párokban adtak elő párbeszédeket, melyek különböző szituációkat meséltek el. A tanulók nagyon kreatívak voltak.

A másik csoportban a tanulók az őszi munkákkal, az aratással és a betakarítással foglalkoztak. A DIE Weinlese (szőlőszüret) olvasmány feldolgozása során volt hangos olvasás, fordítás, szótár használat, szószedet készítése. A tanulók a feladatok során aktívan részt vettek a tananyag feldolgozásában.

Kocsord, 2018. október  26.

Pajtásné Hatvany Éva

projektmenedzser, szakmai vezető

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.