A tematikus foglalkozás
Anglia és a brexit: Tovább folytattuk az UNIÓ-s országok megismerését Nagy-Britanniával. Megbeszéltük a brexit jelentését. Tisztáztuk az Anglia és Nagy-Britannia, Egyesült Királyság megnevezések közötti különbséget földrajzi értelemben is.
A tematikus foglalkozáson arról beszéltünk mit mondanánk el magunkról, iskolánkról a gyerekeknek. Hogyan mutatnánk be hol élünk, hol tanulunk, a tanulás mellett mi mindent csinálunk. Beszéltünk Kocsord földrajzi elhelyezkedéséről, idegenforgalmáról. PPT-t készítettünk a saját iskolánkról. Bemutattuk az iskolánk mindennapjait, kulturális eseményeit, programjait. Külön kitértünk községünk nevezetességeire.
Nagyon aktívak voltak a foglalkozáson, mindenki lelkesen dolgozott.
A tantárgyi fejlesztő foglalkozás matematika: Ezen a foglalkozáson is a grafikonokkal foglalkozott mindkét csoport. Interneten kerestünk grafikonokat, néhány megállapítást leolvastunk róluk, majd grafikonokat rajzoltunk. Az A1-es csoporttal függvényeket is ábrázoltunk, egyenes és fordított arányos mennyiségek grafikonját is elkészítettük.
A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson a 11. foglalkozást játékos helyesírás gyakorlással töltöttük. A tanulók párokban dolgoztak, lyukas szöveg kitöltésével gyakorolták a német nyelvben speciális dupla magánhangzókat és mássalhangzókat. Ezt követően egymásnak diktáltak szavakat, mondatokat. A másik csoportnál a ház, és a kert volt a téma. A gyerekek csoportokban dolgoztak, kártyákon képek helyiségeket ábrázoltak és tárgyakat. meg kellett találni melyik helyiségbe valók az egyes tárgyak. Majd a kártyák segítségével a névelőket gyakorolták.
Kocsord, 2018. november 23.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmai vezető