A tematikus foglalkozások: Tovább folytattuk a testvériskolánk megismerését. A hozott PPT-t megnéztük, és átbeszéltük. Ez után rajzot készítettek a testvériskolai kirándulásról.
Az EU-s országok közül Ausztriával foglalkoztunk. Az ország hivatalos nyelve a német, iskolánkban pedig német nemzetiségi nyelvoktatás folyik, így a gyerekek sok ismerettel rendelkeztek az irodalom, művészet, népszokások területén.
Internethasználattal terveztem és tartottam a foglalkozásokat, mert ez a legnépszerűbb a körükben. A közös beszélgetések után ppt. bemutatókat készítettek. Minden tanuló aktívan dolgozott.
A tantárgyi fejlesztő foglalkozás matematika:
Ezen a foglalkozáson is csoportokban dolgoztak a tanulók. A decemberi ünnepkörhöz kapcsolódó számítási feladatok megoldása volt a feladat. Téma: sütés, főzés- miből mennyi kell? Először közösen néztük át, hogy a receptkönyvben 4 személyre megadott adagokat hogy számoljuk át nagyobb létszámra. Ezután a csoportok más más étel receptjét kapták meg, azt számolták át. (sütés, főzés- miből mennyi kell?)
A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson a Luca naphoz kötődő népszokásokról és hagyományokról beszélgettünk. Ezt követően kiscsoportokban állították össze papírból a Luca-széket, melyhez feladatok is kapcsolódtak. A másik csoport a téli sportokkal foglalkozott. A gyerekek rövid párbeszédeket mutattak be, majd a téli betegségekkel foglalkoztak, a torokfájással, a náthával, a megfázással.
Kocsord, 2018. december 14.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmaivezető