Heti foglalkozások 43.

A tematikus foglalkozáson Szlovénia volt a téma.

A Szlovén Köztársaság földraja lenyűgözte a gyerekeket. Az interneten található képeken keresztül tettek képzeletbeli utazást az Alpok lábánál található országban. Ppt-t készítettek a gyerekek.

A másik csoportban felelevenítették az önkéntes munka vállalás feltételeit. Megbeszélték, hogy településünkön milyen önkéntes munkát tudnak vállalni. Az összegyűjtött információ alapján mindenki választott magának egy-egy önkéntes feladatot, amelyet a közeljövőben fog végezni.

A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Testmodellek készítésével foglalkozott ezen a foglalkozáson is mindkét csoport.

Az ügyesebbek önállóan választották meg a testek méreteit. A lassabban haladók nevelői segítséggel dolgoztak. Szerkesztések gyakorlása. Az 5., 6. osztályosok kockát, téglatestet készítettek, majd kiszámolták a felszínét és a térfogatát. A 7., 8. osztályosok gúlát és hengert is készítettek nevelői irányítással, majd kiszámolták a felszínét és a térfogatát. A foglalkozás nagyon hasznos volt. Fejlődött a tanulók kézügyessége, térlátása, jobban ráéreztek az összefüggésekre.

A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson a Die Schulsachen – Iskolai tárgyak volt a foglalkozás témája.

Wer braucht was? Kinek mire van szüksége? Párbeszédek gyakorlása: Brauchst du das Lineal? Ja, das brauche ich. Nein, das brauche ich nicht. Was sucht Thomas? Thomas sucht den Spitzer. Szószedetet készítettek közösen, igyekeztek minden iskolával kapcsolatos szót felírni.

A másik csoport egy tavaszról szóló verset – Er ist’s von Eduard Mörike – tanultunk meg, melynek a RAP-változatát is megismerték a gyerekek. A zenei aláfestés nagyon tetszett nekik, ez megkönnyítette a memorizálást. A foglakozás második részében illusztrációt készítettek a tanulók a vershez.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.