Heti foglalkozások 44.

A tematikus foglalkozáson az EU-s országok közül  Lengyelországgal foglalkoztak.

A Lengyel Köztársaságról több gyereknek volt előző ismerete. Többen jártak már Zakopaneban. Felelevenítették történelmét is, elsősorban a II. világháború kapcsán. Az internetes tájékozódás után elkészültek a ppt-k.

A másik csoport önkéntes munkát végzett, a „Te szedd” önkéntes országos szemétszedési akció keretében településünk mellékutcáit járták végig és sok eldobott szemetet szedtek össze. A tanulók szívesen vettek részt a szemétszedési akcióban. Örömmel látták, hogy munkájuk révén megszépül a falujuk.

A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Kombinatorikai feladatok volt a téma mindkét csoportban.

Sorba rendezés, sorozatok képzése. Hányféleképpen? Az egyszerűbb feladatokban felírtuk az esetek számát, majd következtettünk az összes megoldásra. Volt olyan szöveges példa hogy hányféle úton juthatunk el egyik településről a másikba, egy zsákból kell golyókat kihúzni, vagy hány kézfogás történik egy adott csoportban. A tanulók aktívak voltak, érdekelte őket ez a téma.

A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson a Die Schulsachen – Iskolai tárgyak témával foglalkoztak.

Mit eszünk az iskolában tízóraira és ebédre? Was esssen wir in der Pause? Ich esse…ich trinke…  einen Kuchen, Joghurt, Apfel… eine Birne, eine Cola…. ein Käsebrot, Mineralwasser.Az előző foglalkozáson készített szószedetet kiegészítettek közösen, igyekeztek minden iskolával kapcsolatos szót felírni. Piros pontot kapott az a tanuló aki új szót tudott mondani, ami felkerült a táblára. A tanulók egymással versengve igyekeztek pontot szerezni.

A másik csoportban a 26. foglalkozáson a tavasz témát dolgozták fel. Kifejezéseket gyűjtöttek a tanulók páros munkában, majd ezeket felhasználva megírták saját versüket, illetve egy RAP-et. A prezentációk nagy sikert arattak a gyerekek körében.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.