A tematikus foglalkozáson az EU-s országok közül Máltával foglalkoztak.
A Földközi-tengerben található kis szigetcsoport a Máltai Köztársaság szintén a kevésbé ismert országok közé tartozik. Szintén az internet segítségével barangolták be gyönyörű tájait, és készítették el a gyerekek a ppt-t.
A másik csoport foglalkozásán tisztázták az egyenlőség és az egyenlőtlenség fogalmát. Példákat gyűjtöttek a társadalmi egyenlőtlenségre. Vitáztak arról, hogy mi az elfogadható egyenlőtlenség mértéke.
A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Valószínűségi kísérletek- mi a valószínűsége?
Biztos esemény, lehetetlen esemény volt a téma mindkét csoportban.
Végeztünk kísérleteket pl.: párban dolgoztak, pénzérme feldobását végezték, és lejegyezték az eredményt, majd összegeztük a számokat.
Az előző évek kompetenciamérés feladatai közül válogatva feladatlapot készítettünk. Volt olyan feladat is ahol el kellett dönteni hogy biztos esemény, lehetséges esemény, vagy lehetetlen esemény.
A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson az Évszakok: A tavasz téma feldolgozása következett.
Csoportban dolgoztak, gondolattérképet készítettek természetesen németül. Felkerült a lapokra az időjárás, az ünnepek, az öltözködés, a tavaszi munkák…
A foglalkozás végén bemutatták egymásnak a tablóikat a csoportok.
A másik csoportban a 27. foglalkozás témája szintén a tavaszhoz kapcsolódott.
A böjti időszakról beszélgettünk, majd minden tanuló egyénileg elkészítette a saját „Verzichtskalender/lemondás naptárát”. A legérdekesebb, legesztétikusabb munkák kikerültek az iskola folyosójára.