Heti foglalkozások 46.

A tematikus foglalkozások:

Ezen a foglalkozáson az EU-s országok közül a Balkán-félszigeten fekvő, délkelet-európai állammal a Horvát Köztársasággal foglalkoztak. A térképen megkeresték az országot, megnézték a hol, mi határolja. Délnyugaton az Adriai-tenger a természetes határa, ami a turizmus szempontjából jelentős. Interneten rákerestek, ismerkedtek az ország csodás földrajzi adottságaival. Röviden szóba került a történelme. A II. világháború után Jugoszlávia része volt, 1991-ben kiáltották ki függetlenségét. Elkészítették a gyerekek az országot bemutató ppt.

28. foglalkozáson beszélgettek arról, hogy a nők és a férfiak közötti egyenlőség megvalósítása az Európai Unió célkitűzéseinek egyike. Érdeklődve hallgatták, hogy az EU-ban, és az Európai Parlament mindig buzgón védte a nők és a férfiak közötti egyenlőség elvét. Beszéltek arról, hogy az Európai Parlament jelentős szerepet tölt be az egyenlő esélyekkel kapcsolatos politika támogatásában, a Nőjogi és Esélyegyenlőségi Bizottság (FEMM).

A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Valószínűségi kíséeletek. Mi a valószínűsége? Biztos esemény, lehetetlen esemény témákkal foglalkoztunk. A foglalkozáson példákat gyűjtöttek a tanulók biztos eseményre, lehetetlen eseményre. A példák során megbeszéltük mi a kedvező esemény. A tanulók élvezték ezeket a feladatokat. Mindannyian bekapcsolódtak a munkába.  A kisebbek a foglakozás egy részén a Bingó játékkal játszottak.

A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson az egyik csoportnál Der Ostern – Húsvét volt a téma. Wie heissen die Frühlingsblumen? Tavaszi virágok, hóvirág, nárcisz, tulipán, ibolya szavait is megtanulták.  Der Osterhase. A húsvéti nyúlról párbeszédes formában beszéltek. A foglalkozáson tanultak német versikét. Rajzokat készítettek és melléírták a német szavakat. A tanulók nagyon ügyesen dolgoztak.

A másik csoportnál a foglalkozás témája a tavasz volt (Frühling in der Natur – Pflanzenwelt, Tierwelt). A tanulók a témához kapcsolódó már ismert kifejezéseket és szavakat gyűjtötték össze. A kifejezések és szavak segítségével mondatokat alkottak. Ezt követően csoportban dolgozva a növények és az állatok életében bekövetkező változásokról szóló mondatokat válogatták szét. A foglalkozás végén elolvasták a már korábban megismert tavaszról szóló verset (Eduard Mörike: Er ist’s), melynek a rap-változatát is meghallgatták illetve elmondták.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.