Heti foglalkozások 50.

A tematikus foglalkozások: Az EU-s országok sorában  Hollandia következett. Az előző fogalakozáson a tanulók párokat alkottak és feladatuk volt felkészülni Hollandiából. A gyerekek igyekeztek érdekességeket összeszedni az országról. A párok kiselőadás formájában mondták el társaiknak, milyen érdekességeket találtak. Majd összefoglalásként a tanár irányításával megnézték a Holland Királyság földrajzi fekvését.  A legtöbb gyerek a végtelen tulipánmezőkről és a jól biciklizhető utakról ismerte az országot. Több gyerek egyik vagy mindkét szülője dolgozik az országban.

A másik csoport a foglalkozásán a kisebbségekről beszélgetett.  Megnézték diagrammon a magyarországi kisebbségek százalékos megoszlását, majd beszéltek arról, hogy Kocsordon milyen kisebbségekkel találkozhatunk.

A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Mindkét csoport folytatta nyitott mondatok megoldása témát. Szöveges feladatok megoldása volt a feladat. Az adatok összefüggések lejegyzése nagy nehézséget jelentett.  Amikor már megvolt az egyenlet a megoldásával önállóan próbálkoztak a tanulók. Az eredményeket frontálisan megvizsgáltuk, lehetséges-e az a megoldás a szövegnek megfelel-e, ez volt az ellenőrzés egyik szempontja. A foglalkozáson a tanulók többsége aktív volt, bekapcsolódott a munkába.

A német nyelvi fejlesztő foglalkozás: Az év vége közeledtével összefoglalták az eddigi foglalkozások témáit. Csoportokban dolgoztak a gyerekek. A csoportok önállóan választhatták meg melyik témáról készítenek gondolattérképet, rajzos tablót. Az elkészült munkákat a gyerekek bemutatták egymásnak. Minden tanuló aktív volt. Szeretnek csoportban dolgozni. Hamar eltelt az idő.

A másik csoportnál a foglalkozáson a Grimm testvérek gyűjtéséből a Der süße Brei című mesét ismerték meg. Először megnézték a mese rajzfilm változatát, amely segített abban, hogy a gyerekek a legfontosabb szavakat, kifejezéseket megismerjék és magyarázat nélkül is megértsék. Ezt követően elolvasták a mese szövegét, majd elemezték. Kigyűjtötték a szereplőket, helyszíneket, a varázsigéket, majd a gyerekek is kitaláltak varázslatos tárgyakhoz megfelelő varázsigéket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.