Tematikus foglalkozás: 2. foglalkozás témája is az egészséges életmód. Tisztáztuk a mindennapi mozgás és a rendszeres sport előnyeit. Beszámoltak arról, hogy mit sportolnak, és az hogyan hat az egészségükre. Ismereteket gyűjtöttünk a mozgásszegény életmód következményeiről. Az összegyűjtött ismereteket felhasználva néhány tanuló PPT-t készített. Többen plakátot rajzoltak a témában. Megértették, hogy miért fontos az, hogy mindennap rendszeresen mozogjanak.
A „B” komponens tanulóival ismerkedtünk az EU-s országgal. Németországgal kezdtük a közös munkát. Iskolánkban német nemzetiségi nyelvoktatás folyik, így természetes volt a német irodalom és művészet elsősége.
A Grimm testvérek meséit elevenítettük fel először. A XX. század prózaírói közül Thomas Mannt emeltük ki. A költészet két kiemelkedő alakjával zártuk a sort: H. Heine-vel és Goethe-vel.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozás: matematika.
A foglalkozáson mindkét csoporttal azzal foglalkoztunk, hogy a mindennapokban hol találkozunk Matematikával. Hoztak példát mérésre, beszéltünk áremelésről, árleszállításról. Szöveges feladatokat oldottunk meg pl. mennyit fizetünk a boltban, mennyi a visszajáró. Az A1-es csoportban sokat mértünk. Az A2 csoportban több vásárlással kapcsolatos szöveges feladatokat oldottunk meg. A foglalkozás eredményeként fejlődött a tanulók matematika kompetenciája.
A német nyelvi foglalkozáson a második óra keretében önmaguk és más személyek bemutatása, jellemzése volt a feladat, amely a szókincset és a beszédkészséget fejlesztette. Készítettünk szószedetet a tulajdonságokról, melyeket rajzokkal díszítettek a tanulók.
A második foglalkozás témája a másik csoportban a „Freie Zeit, meine Zeit” – szabadidős tevékenységek, és a hobby volt, ami kapcsolódott az előző foglalkozáshoz. Szókártyákra írt kifejezéseket – hobby és szabadidős elfoglaltságokat – csoportosítottak a tanulók különböző, általuk meghatározott szempontok szerint. Egyszerű mini-dialógusokat alkottak az adott tevékenységgel kapcsolatban. A foglalkozást egy Activity játékkal zártuk, ahol mutogatás után kellett kitalálni a kihúzott szókártyán lévő kifejezést.
2019.szeptember 13.