Tematikus foglalkozás: 4. foglalkozáson a kerékpározás során szerzett tapasztalatokat, élményeket megbeszéltük. A készült fényképeket néztük meg. Szívesen idézték fel a kerékpározást a tanulók.
Megvalósult a mindennapi testmozgásra való ösztönzés. Jó hangulatú foglalkozás volt.
A „B” komponens tanulóival Franciaországgal foglalkoztunk.
A francia irodalom nagyjai közül szintén egy meseírót választottunk elsőnek. La Fontaine állatmeséit elevenítettük fel. Az írók közül Dumas-t választottuk, a Monte Cristo grófja című művének kalandos meseszövése felkeltette a gyerekek érdeklődését.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika. Családi költségvetéssel foglalkoztunk. Csoportban dolgoztak a tanulók, de mindannyian azonos feladatot kaptak. Össze kellett gyűjtsék a családi bevételeket, kiadásokat. Erről egy tablót készítettek, melyet aztán összehasonlítottunk. A foglalkozás második részében kiszámolták, mennyibe kerül egy hónapban a szülőknek a gyerek zsebpénze? Beszéltünk arról, hogyan lehet takarékoskodni?
A foglalkozás eredménye: Pénzügyi tudatosságra neveltem.
A német nyelvi foglalkozáson összefoglalás következett. A tanulók csoportokban dolgoztak, rajzot készítettek, melyekre a német szavakat, kifejezéseket is leírták, melyet a foglalkozás végén bemutattak. A foglalkozáson szókincs fejlesztés kommunikációs képesség fejlesztése volt a cél.
A hónapban utolsó foglalkozáson a „Rund um Gesund”, azaz az egészség témakörével foglalkoztunk. Átismételtük a tanult testrészeket, hiányos rajz kiegészítésével írásban is rögzítették azokat. Tanultunk egy dalt is, – Na was tut denn weh? – mely tulajdonképpen egy megzenésített szituáció az orvosi rendelőben. A gyerekek nagyon élvezték a zenés párbeszédet.
2019.szeptember 27.