Heti foglalkozások 60.

Tematikus foglalkozás  “A” komponens

A Dobrai iskola meglátogatásáról élménybeszámolókat hallgattuk meg, a fényképeket néztük meg. A közös sportversenyekről sokat meséltek.  Beszéltek arról, milyen barátságosan fogadtak bennünket, hogyan vendégeltek meg. A dobrai testvériskola tanulóival barátságok szövődtek. A tanulók sokat fényképeztek telefonjaikkal, ezeket a képeket, és a tanárok által készítetteket néztük meg.

A”B” komponens témája az EU országai közül Anglia. A britt filmtörténetből, amely szintén jelentős, az Angol beteg című filmet választottam, közös megtekintésre.  Az angol beteg (The English Patient) 1996-ban bemutatott filmdráma Anthony Minghella rendezésében. A film kilenc Oscar-díjat nyert. A filmben elhangzik a Szerelem, szerelem című magyar népdal Sebestyén Márta előadásában.

Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika

Mennyi lehet a fizetése különböző munkakörben a dolgozóknak? Betanított munkás, szakmunkás, diplomás- mérnök, közmunkás. A gyerekek az interneten néztek utána, kinek mennyi a fizetése. Az interneten való kutatáshoz közösen találtuk ki, hogyan keressünk rá, mit írjunk be ahhoz, hogy megtudjuk mennyi a fizetése az egyes munkakörben dolgozóknak.

Beszélgettünk arról hogyan osztják be a szülők a fizetést? Először a számlákat fizetik ki. Milyen váratlan kiadások lehetnek? A foglalkozás eredménye: IKT eszközök használata. Tudatos életvezetéssel,több tanulással jobb fizetésed lehet.

A német nyelvi foglalkozáson a dalok, mondókák, mozgásos játékok tanulását folytattuk. Az előző foglalkozáson tanultakat átismételtük, felelevenítettük a fordítását. A tanulók csoportokat alakítottak és versengtek, ki tudja jobban előadni. A foglalkozás második részében mozgásos játékot játszottunk. Jól érezték magukat a tanulók a foglakozás alatt.

A foglalkozás témája a térképhasználat volt, illetve az útbaigazítás, tájékozódás a városban, a településen. Párbeszédek eljátszásával gyakorolták az érdeklődést egy hely, egy épület iránt, illetve az idegenek eligazítását egy adott városban. A párbeszédes feladatra az interneten található úgynevezett „karaoke” gyakorlattal melegítettünk be, hangolódtak rá a gyerekek. Így sokkal gördülékenyebben ment az önálló párbeszéd. Tetszett a gyerekeknek a játék, mert életszerű helyzetekben érezték magukat. A párbeszédek során lehetőség volt az udvarias felszólító mód gyakorlására is.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.