Tematikus foglalkozás
“A” komponens „Az vagy amit megeszel” –ez volt a nagy gondolat. A tanulók táplálékpiramist készítettek csoportmunkában. Természetesen mielőtt hozzáfogtak a munkához megbeszéltük milyen legyen a táplálékpiramis. Volt csoport akik rajzoltak, voltat akik a hozott reklámújságokból vágtak ki képeket. A csoportok igényes, szép munkákat készítettek.
A”B” komponens témája az EU –Anglia, az előző foglalkozáson látott film.
A gyerekeknek nagyon tetszett a film. Megbeszéltük magyar vonatkozásait. Képet kaptak, a szerelmi szál mellett, a II. világháború szerepéről az egyének és országok életében. Igazán nagy hatással volt rájuk. Szívesen beszéltek a látottakról.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika
Mérés, terület- kerület számítás, térfogat számítása volt a téma. Az A1-es csoportban sokat mértünk, mértékátváltással foglalkoztunk, területet kerületet számoltunk, rajzoltunk. Vállalkozói szerepbe képzelték magukat, akinek csempézés, betonozás volt a feladata, ezzel kapcsolatban végeztünk számításokat.
Az A2-es csoportban. Mérés, számítás- terület, kerület, térfogat számítása volt a hangsúlyos. Vállalkozónak képzelték magukat akik: betonozáshoz, fal vakolásához, szoba burkolásához végeznek számításokat. A foglalkozás eredménye:terület, felszín, térfogat számítás gyakorlása.
A foglalkozás eredménye: fejlődik a tanulók matematikai kompetenciája, terület, felszín, térfogat számítás gyakorlása
A német nyelvi foglalkozáson Márton napra készültünk. Iskolánkban német nemzetiségi nyelvoktatás folyik, és látványos lampionos felvonulással szoktuk megünnepelni Szent Márton napját. Beszéltünk magyarul a történetről, hogyan kapcsolódik a Márton lúd az eseményhez, majd németül is próbáltuk elmondani a történetet.
A harmadik foglalkozáson folytattuk az előző héten megkezdett felvilágosítás kérése, adása témát, illetve a tájékozódást a városban és térkép-használatot. A „Baustein für Baustein” című feladatgyűjteményből vett feladatokkal a városban/faluban található helyek, épületek nevének helyesírását gyakoroltuk.