Heti foglalkozások 62.

A “A” komponens tematikus foglalkozásra a gyerekek előzetes feladatként szólásokat és közmondásokat gyűjtöttek az egészséges életmóddal kapcsolatosan. Jelentésük értelmezése, megmagyarázása fontos volt, hogy megértsék a burkolt jelentését. Próbáltunk mi is szólásokat alkotni. A foglakozás második részében rajzos rejtvényeket mutattam, ahol a megfejtés szólás vagy közmondás volt. Nagyon tetszettek a rejtvények a tanulóknak.

A”B” komponens témája az EU –Ausztria.

Az osztrák kultúrából a zenét választottam. Olyan zeneszerzőket és műveket vittem a gyerekeknek, akiket, amiket már korábbról is ismerhettek. Pl.: Johann Strauss, Michael Haydn.

Célom nem annyira az életrajzok ismerete volt, hanem a zenei élményszerzés. Sikere volt a gyerekek körében.

Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika

Mindkét csoportban feladatlap megoldása volt a feladat egyéni munkában. Természetesen az évfolyamoknak megfelelő feladatlapokat ollóztam össze. Matematikai kompetenciamérés előző évi feladatlapjainak  megoldása. Egyéni munka volt a foglakozáson. A foglalkozás végén az egyes feladatok megoldásait frontálisan megbeszéltük, a megoldásokat ha szükséges volt önállóan javították a tanulók.

A foglalkozás eredménye: feladatlapok megoldása

A német nyelvi foglalkozáson szintén a Márton nap volt a téma. Felidéztük az előző foglalkozáson tanult történetet, majd a „Laterne” című dalt énekeltük. A foglakozás második felében lampionokat készítettünk a felvonuláshoz. Az alapanyagokat a tanulók hozták, üveget, mécsest, aminek fogantyút készítettünk, és üvegfestékkel vagy temperával dekoráltuk. Munka közben német dalokat hallgattunk.

A negyedik alkalommal a zene és a játék állt a foglakozás középpontjában. A hónap elején már tanultunk egy párbeszédre épülő dalt az egészség témakörében, ezúttal az érdeklődés, tájékoztatás témájához tanultuk meg a „Wo ist hier ein Restaurant?” kezdetű dalt. Ehhez használtuk az internetet, mivel egy kis rajzos video található a dalról. Ennek segítségével sokkal gyorsabban ment a tanulás. Ezt követően a gyerekek a szavak – hely, a megközelítési útvonal, irányok – kicserélésével párokban átírták a dalt, és előadták a saját változatot társaiknak. Nagyon jól sikerültek az átiratok, sok jó ötlet született.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.