A tematikus foglakozás “A” komponens
Tovább folytattuk a partneriskola megismerését. Internet segítségével megnéztük, hogy milyen kulturális események, programok vannak az iskolában az tanév során. Facebook segítségével felvettük a kapcsolatot a testvériskola tanulóival és betekintést nyertünk a mindennapjaikba. Összehasonlítottuk a saját iskolánk kulturális programjaival. Több fényképet megnéztünk, amelyeket a személyes találkozókkor készítettünk.
Tematikus foglalkozáson a ”B” komponens témája az EU, ezen belül Olaszország
Filmnézés – Zeffirelli Rómeó és Júlia. Még mindig a filmmel foglalkoztunk. Meghallgattuk a film zenéjét, többféle feldolgozásban.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika
Az A1-e és az A”-es csoportban is témánk a. Grafikonok olvasása, készítése 2.
Grafikonok a kompetencia mérésben. Mit árulnak el a grafikonok? Mit olvashatunk le a grafikonokról? Az előző évi mérés feladatlapjaiból feladatlapot állítottam össze.
Több gazdasággal kapcsolatos grafikont kivetítettem. Beszéltünk arról, hogy a tv-ben sokszor láthatnak grafikonokat.
A német nyelvi foglalkozáson témánk az őszi időjárás. Képek olvasásával párbeszédes formában dolgoztuk fel a témát. A témához kapcsolódó szavakat közösen összegyűjtöttük egy szószedetbe. A beszélgetés során elmondtuk a nyári és téli időjárás jellemzőit is. A gyerekek ügyesen beszéltek a képekről.
A másik csoportban a foglalkozás célja az írásfejlesztés volt. Játékos „Laufdiktat”-tal tettük érdekesebbé és izgalmasabbá az írás gyakorlását, és ezzel a játékkal ösztönöztem a gyerekeket az írástempójuk gyorsaságának növelésére is. A gyakorlatot párokban végezték