Tematikus foglalkozás “A” komponens
Most is a partneriskolával foglalkoztunk. Több tanuló PPT-t készített a kulturális eseményekről, programokról, a faluról. Ezeket néztük meg. Ez után megbeszéltük mi mit mutatnánk meg a dobraiaknak. Több tanuló is vállalta, hogy PPT-t készít iskolánkról, a falunkról.
A”B” komponens témája az EU, ezen belül a spanyol irodalomból Cervantes-t emeltem ki megismerésre. Don Quijote figurájának megalkotója talán a legismertebb alakja a spanyol irodalomnak. Az irodalomtörténészek ezt a művet tartják az első mai értelemben vett regénynek. A könyvet mutattam be a tanulóknak. Az interneten fent lévő filmbe néztünk bele.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika
Az A1-e és az A2-es csoportban is témánk az Arányosság a mindennapokban.
Vásárlással kapcsolatos példákkal készültem egyenes és fordított arányosság témában. Ha többet vásárolok többet kell fizetni. Ha drágább dolgot veszek a pénzemből kevesebbet tudok venni.- ezeket a megállapításokat mindenki megértette. Készítettünk táblázatot, mely segít a szabály felismerésében. Frontálisan és párokban is dolgoztunk.
A német nyelvi foglalkozáson Mikulásra készülünk. December közeledtével foglalkoztunk a témával. Levelet írtak a tanulók a Mikulásnak. Párbeszédes formában ügyesen elmondták miért várják a Mikulást, mit szeretnének tőle kapni. A foglakozás második részében színezőket hoztam ahová oda kellet írni a dolgok nevét németül. Nagyon élvezték a foglakozást, jó hangulatban telt.
A másik csoporttal a mondatalkotást gyakoroltuk. Mondatpiramisokat készítettek kiscsoportos munkában a tanulók különböző témákban: Schule, Herbst, Feste. A legügyesebb csoportoknak több soros mondatot is sikerült összeállítaniuk.