Heti foglalkozások 70.

Tematikus foglalkozás

“A” komponens

A tanulókkal megbeszéltük, hogy a nők és a férfiak közötti egyenlőség megvalósítása az Európai Unió célkitűzéseinek egyike. Érdeklődve hallgatták, hogy az idők folyamán a jogalkotás, az ítélkezési gyakorlat és a szerződések módosításai hozzájárultak ezen elv és végrehajtása megerősítéséhez az EU-ban, és az Európai Parlament mindig buzgón védte a nők és a férfiak közötti egyenlőség elvét. Beszéltük, arról is, hogy az Európai Parlament jelentős szerepet tölt be az egyenlő esélyekkel kapcsolatos politika támogatásában, különösen a Nőjogi és Esélyegyenlőségi Bizottság (FEMM) tevékenysége révén.

A”B” komponens témája az EU, azon belül Portugália.

Az internet segítségével képzeletbeli utazást tettünk Portugália csodálatos vidékén.

Személyes élményekről senki nem tudott beszámolni, de az utazás, a megismerés vágya mindenkiben felébredt.

Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika.

Mindkét csoporttal az informatika teremben tartottam a foglakozásokat,  internetes feladatmegoldásokkal, játékokkal foglalkoztunk. Az okosdoboz oldalán lehetett választani játékokat. Sokféle feladat található az oldalon, a gyerekek önállóan próbálgatták azok megoldását. Szívesen foglalkoztak memóriajátékokkal. A tanulók egymásnak ajánlgatták a már kipróbáltakat. (Pizza futár, újonc …stb) Szívesen dolgoznak számítógéppel a tanulók, hamar eltelt az idő.

A német nyelvi foglalkozás témája a tél. Képolvasással kezdtük, mit látunk a képen ezt mondták el a tanulók rövid felkészülés után, majd a téli időjárás szavait szedtük össze. Szó esett a hóember készítésről, szánkóztak, korcsolyáztak, síeltek, hógolyóztak a képeken. Beszéltünk a Mikulásról és a karácsonyról, az újévről is. A foglalkozás végén a szószedet segítségével elismételtük mit látunk a képen.

A havi első foglalkozáson a másik németes csoportban: 1. Traditionen im Neujahr in den europäischen Ländern.

Ebben a hónapban az első foglalkozáson az európai országok újévi szokásaival ismerkedtünk csoportmunkában. A csoportok rövid szöveget kaptak a különböző európai országokról, melynek tartalmát feldolgozás után ismertették a többi csoporttal. Ezt követően egy általam összeállított – a szövegekhez kapcsolódó – quiz-t oldottak meg a tanulók szintén csoportban.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.