Tematikus foglalkozás
“A” komponens
Az éves munkánkat értékeltük. Megfogalmaztuk a foglalkozások pozitívumait. Átnéztük azokat a témákat amivel ebben a félévben foglalkoztunk.
A ”B” komponens záró foglalkozása:
Összefoglaltuk a félév munkáját. Beszélgetőkörben mondták el a gyerekek véleményüket, benyomásaikat az elmúlt hónapok foglalkozásairól. Kiemelték a közös filmnézéseket. Ezáltal közelebbről is megismerték az UNIÓ-s országok földrajza, gazdasága mellett a kulturális értékek egy szeletkéjét is. Vonzó volt számukra a filmkultúra megismerése, hiszen ez közelebb áll a korosztályukhoz.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika.
Mindkét csoportban játékkal indult a foglalkozás. Barchoba: melyik számra gondoltam? Találd ki! Határold körül kérdésekkel! (páros szám? osztható 5-tel? Kisebb mint….) Először engem kérdeztek a tanulók, majd az önként jelentkezőket kérdezték, próbálták kitalálni melyik számra gondolt.
Majd mindkét csoporttal értékeltük a munkát, hiszen ez volt az utolsó foglalkozás. Mire emlékszel? Mi tetszett a legjobban? Írj egy mondatot mi jellemezte a foglalkozásokat. Mindenki a füzetébe írta a mondatot, majd felolvasták. Többen írták, hogy jól érezték magukat a foglakozásokon örültek, hogy részesei lehettek a pályázatnak.
A német nyelvi foglalkozás: a foglalkozás zárásaként beszélgetőkörben elmondták a tanulók magyarul is majd németül is hogy érezték magukat, mi tetszett a legjobban, mire emlékeznek szívesen.
Bewertung der gemeinsamen Arbeit, spielerische Aufgaben.
A harmadik foglalkozáson visszatekintettünk az eltelt másfél évre, elmondták a gyerekek, kinek mi maradt meg emlékezetében, mi tetszett, mit tanultak a foglalkozásokon, hogyan érezték magukat ezeken az alkalmakon. Értékeltük az elvégzett munkát, a gyerekek saját maguk részvételéről is véleményt mondtak, majd a gyerekek által választott játékokkal zártuk.