Heti foglalkozások 17.

Tematikus foglalkozáson– barátság és kapcsolattartás a facebook-on volt a téma, majd arról beszélgettek iskolánkat, lakóhelyünket hogyan mutatnák be. A táborba készülve rövid bemutatkozás kell, lehet dalban, PPT-vel, kisfilmmel…stb. Minden tanuló aktívan bekapcsolódott az ötletelésbe.

Tantárgyi fejlesztő foglalkozás, matematika: (7-8. osztály) A foglalkozáson csoportokban dolgoztak a gyerekek, minden csoport más feladatot kapott. A példákban vendéglőbe ment a család, és az étlapról kellet kiválasztani, mit fogyasztanak, mennyit fizetnek. A másik csoportfeladatban sütés-főzés alapanyagainak a mennyiségét kellett kikalkulálni szakácskönyv receptjei alapján, ha több személyre készítjük el  az ételt. A csoportok ügyesen elkészítették egy nagy lapra a számításokat, volt, aki még rajzolt is hozzá. Minden csoport beszámolt a feladatáról, melyet a többiek figyelmesen meghallgattak.

Történelem tantárgyi fejlesztő foglalkozáson a téma: életszínvonal a „legvidámabb barakkban”. A nevelő beszélt a háztartások reáljövedelméről, az életszínvonalról, a vásárlási szokásokról. Mutatott képeket az akkori háztartásokról, milyen háztartási gépeket használtak, majd néhány rövid filmrészletet néztek meg.

Német nyelvi foglalkozáson az egyik csoport a machen igével dolgozott. Volt szituációs feladat, párbeszéd, majd feladatlapokat töltöttek ki a tanulók, ahol képeket, szavakat párosítottak, mondatokba illesztettek be szavakat. A másik csoportnál a foglalkozás témája a városunk ahol élek. Rajzokat készítettek a csoportok, bár volt olyan csoport is amelyik képzeletbeli várost talált ki, oda írták a szavakat, kifejezéseket, majd pedig bemutatták munkájukat a többi gyereknek.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.