2018. szeptember 3-án megbeszélését tartottunk a pályázatban résztvevő pedagógusokkal. Megterveztük a foglalkozások rendjét, beosztását, a dokumentálás módját. A pedagógusok a megadott útmutatók alapján a témaköröknek megfelelően elkészítették a foglalkozási tervet 36 foglalkozással.
Tematikus foglalkozás: Témánk az önkéntesség volt. Beszéltünk arról, mit ad nekünk az önkéntesség. Tudatosuljon az együttműködés és az egymásra figyelés fontossága! Alakuljon ki segítő magatartás a fogyatékkal élők iránt! Tudatosuljon az együttműködés és az egymásra figyelés fontossága! Az első foglalkozáson megbeszéltük a gyerekekkel az önkéntesség fogalmát. Lexikonokat és internetet használtunk. Csoportokban gondolattérképet készítettek.
A „B” komponens tanulóival az Európai Unióval foglalkoztunk. Dolgoztak a tanulók interneten, használtunk térképet, majd vaktérképet. A tanulók nagyon aktívak voltak, sokat hallottak mostanában az Európai unióról, sok kérdésük volt.
A német nyelvi foglalkozáson a projektben újonnan résztvevő tanulók megismerték a foglalkozások tematikáját, célját, ezt követően tájékozódtam a tanulók nyelvi készségeiről játékos szóbeli és írásbeli szintfelmérés keretében.
A másik csoportban az első óra keretében önmaguk és más személyek bemutatása, jellemzése volt a feladat, amely a szókincset és a beszédkészséget fejlesztette. Készítettünk szószedetet a tulajdonságokról, melyeket rajzokkal díszítettek a tanulók.
Tantárgyi fejlesztés: matematika. (Mindkét csoportban) A foglalkozáson részt vevő tanulókat tájékoztattam a tantárgyi fejlesztések rendjéről, beosztásáról. Érdekes fejtörőket, tréfás matematikai feladatokat oldottunk meg. Jó hangulatú foglalkozás volt, minden tanuló aktívan bekapcsolódott a feladatok megoldásába. Nagyon élvezték, hogy számítások elvégzése nélkül, okoskodással is meg lehet oldani feladatokat.
Kocsord, 2018. 09.07.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmai vezető