Tematikus fogalakozás: Kerékpártúra a körgáton. A foglalkozás elején megbeszéltük a kerékpáros túrázás szabályait. A túrán sok fényképet készítettek a gyerekek. A kerékpártúra alatt szántunk időt az élővilág megfigyelésére.
A túra után megbeszéltük a tapasztalatokat, élményeket.
Az EU és településünk: Kutatómunkát végeztünk az iskolában és az önkormányzatnál. Feltérképeztük a településünkön az elmúlt 10 évben megvalósuló beruházásokat, és azok forrásait. Ilyen például az orvosi rendelő felújítása, belvíz elvezető csatornarendszer. Iskolánkban is több UNIÓ-s pályázat valósult meg. A gyerekek nagyon élvezték a kutatómunkát. Betekintést nyertek a pályázatok „világába”.
Tantárgyi fejlesztés, matematika: Mennyi lehet a fizetése különböző munkakörben a dolgozóknak? Betanított munkásnak, szakmunkásnak, diplomás munkakörben a munkavállalónak, a közmunkásnak. Az interneten is rákerestünk a bérekre. Beszélgettünk arról, hogy több fizetést könnyebb beosztani. Magasabb fizetést tanulással lehet elérni.
Hogyan osztják be a szülők a fizetést?
Minden tanuló aktívan bekapcsolódott a beszélgetésbe. Nyíltan beszéltek arról, hogyan gazdálkodnak szüleik a jövedelmükkel.
Nyelvi fejlesztés: német. Der kleine Umweltteufelchen – spielerisch darstellen. Tartalommeséléssel, és párbeszédes formában dolgozták fel az olvasmányt. A másik csoport még mindig a család témával foglalkozott- a tanulók egymásnak tettek fel kérdéseket, meginterjúvolták egymást, ebben a témában.
Kocsord, 2018. október 12.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmai vezető