Tematikus foglalkozás: Dobrai népszokások. Élő népszokások és hagyományok megismerése.
Gyűjtőmunkát végeztek a Dobrán élő népszokásokról, hagyományokról és a családi élet eseményeihez fűződő szokásokról az interneten. A tájegység népi hagyományait kutatták a gyerekek.
EU-s országok – Németország: Tovább folytattuk az ismerkedést Németországgal. Ezúttal az irodalmával. Elsősorban a Grimm testvérekkel, Goethevel, Schillerrel. Azért is tartottam ezt fontosnak, mert német nemzetiségi nyelvoktatás folyik iskolánkban. Néhány történelmi eseményről is szót ejtettünk. Jól érezték a gyerekek magukat a foglalkozásokon, igazán érdeklődőek voltak
Tantárgyi fejlesztés, matematika: A foglalkozásra az előző évi, interneten fent lévő matematikai kompetenciamérés feladatai közül válogattam, abból szedtem össze egy feladatlapra valót. Ezek megoldásával foglalkoztunk. A feladatlap első feladatát frontálisan megbeszéltük, értelmeztük, majd közösen megoldottuk. Ez után egyéni munka következett. A foglalkozás végén a megoldókulcs segítségével javította mindenki a lapját.
A foglalkozás eredménye: feladatlapok megoldása, önellenőrzés gyakorlása.
Nyelvi fejlesztés: német. Einfache Situationen – Dialoge spielen. Egyszerű szituációk előadása. A tanulók párokban adtak elő párbeszédeket, melyek különböző szituációkat meséltek el. A tanulók nagyon kreatívak voltak.
A másik csoportban a tanulók az őszi munkákkal, az aratással és a betakarítással foglalkoztak. A DIE Weinlese (szőlőszüret) olvasmány feldolgozása során volt hangos olvasás, fordítás, szótár használat, szószedet készítése. A tanulók a feladatok során aktívan részt vettek a tananyag feldolgozásában.
Kocsord, 2018. október 26.
Pajtásné Hatvany Éva
projektmenedzser, szakmai vezető