A tematikus foglalkozáson az EU-s országok közül Portugália következett.
Megnézték és megbeszélték az ország földrajzi elhelyezkedését – az európai földrész legnyugatabbra fekvő országa, egyetlen szárazföldi szomszédja Spanyolország, lakosainak száma, az ország területe hasonló hazánkéhoz. A távolabbi országokról kevesebb ismerete van a gyerekeknek, a fiúk a futball terén voltak tájékozottak. Interneten barangoltak csodálatos vidékein, majd ppt bemutatókat készítettek a gyerekek.
A másik csoporttal tisztázták a szociális érzékenység fogalmát. A tanulók beszámoltak arról, hogy az elmúlt időszakban, milyen önkéntes munkát végeztek. Beszéltek arról, hogy milyen érzés másokon segíteni. Tovább folytattuk az önkéntesség lehetőségeinek megismerését.
A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Szorzás, osztás. Szorzás 10-zel, 100-zal, 1000-rel volt a téma mindkét csoportban. Gyakoroltuk a műveletek végzését szöveges feladatokkal. Volt gyorsasági verseny is. Állításokról kellett eldöntsék, hogy igaz vagy hamis. Élvezték a gyerekek a változatos feladatokat.
A német nyelvi fejlesztő foglalkozáson: Die Schule – Az iskola volt a téma.
Az órarend- der Stundenplan, a tantárgyak elnevezéseit gyakorolták. Deutsch, Mathe, Erdkunde, Musik. Készítettek órarendet. Majd párokban dolgoztak, rővid párbeszédeket adtak elő. (Milyen óráid vannak hétfőn? Am Montag. Wie sieht dein Stundenplan aus? Milyennek találod a matekot? Wie findest du Mathe?)
A másik csoportban a foglalkozás célja a tanulók szókincsének fejlesztése volt az éppen időszerű farsang témakörben. Összetett szavakat alkottak párokban a tanulók, majd a szókincs rögzítését rajzok készítésével segítették elő, amit egyébként is szeretnek, és szívesen végeznek a gyerekek.