Heti foglalkozások 49.

A tematikus foglalkozások: Az EU-s országok közül Észtország volt a téma. Erre a feladatra is előzetesen készültek a tanulók. Volt olyan páros akik a földrajzával foglalkoztak, volt olyan tanulópár akik a mezőgazdaságáról készítettek kiselőadást, voltak akik a történelmét dolgozták fel. Az előzetesen elkészített kiselőadásokat bemutatták a társaiknak.

A foglalkozás végén egy kis tudásversenyt rendeztek. A tanulók egymásnak tettek fel kérdéseket Észtországgal kapcsolatban.

A foglalkozáson a tanulókkal a nevelő megbeszélte a diszkrimináció fogalmát, hogy mit is jelent.  Ezt a  Magyar Köztársaság Alkotmánya is rögzíti. Érdeklődve hallgatták, hogy az embereknek bármilyen hátrányos megkülönböztetését a törvény szigorúan bünteti. Elemezték, mit jelent az, hogy hátrányos megkülönböztetés.

A tantárgyi fejlesztő foglalkozás- matematika: Mindkét csoport azonos témával foglalkozott, természetesen korosztályának megfelelő szinten. Nyitott mondatok megoldása volt a téma. A 7-8. osztályosok már több lépéssel megoldható egyenleteket is megoldottak. Részükre versenyfeladatokkal is készültem. A másik csoport az egyszerűbb egyenletek megoldásával foglalkozott. Igyekeztek a mérlegelvet használni. Az egyenletek- a nyitott mondatok megoldásai felkerültek a táblára.

A német nyelvi fejlesztő Előző órán az ételek és italok volt a téma. Átismételték a szavakat. Összeállítottak egy napi étrendet képek ragasztásával, majd közösen palacsintát sütöttek. Hoztak alapanyagokat, lisztet, tojást, tejet, lekvárt, stb. Nagyon élvezték a gyerekek s ütés- főzést.

A másik csoportnál a 31. foglalkozás témája a tavaszhoz kapcsolódott. Egy szép tavaszi ünnepre, az anyák napjára készülődve meghallgattak egy anyák napi dalt, majd megbeszélték a szöveg jelentését. A foglalkozás többi részében gyakorolták a verset, mert ezzel kedveskednek az iskolai ünnepségen az édesanyáknak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.