Tematikus foglalkozás: Az 1. foglalkozáson tájékoztattam a tanulókat a tematikus foglalkozások rendjéről, beosztásáról. Megbeszéltük, milyen témákkal foglalkozunk az idén. Az első témánk az egészség. Nagyon érdekelte a gyerekeket, sok ismeretük volt már. Beszéltünk a testi, lelki egészségről. Miért kell hogy, törekedjünk a kettő harmóniájára.
Ismereteket, információt gyűjtöttünk az interneten arról, hogy miért fontos a mérsékletesség az étkezéseknél, mozgásnál. A tanulók sok tapasztalatot, ismeretet szereztek az egészséges táplálkozásról, az egészséges életről. A megszerzett ismeretekből, tablót készítettek.
A”B” csoport témája az EU és településünk: Az elmúlt év foglalkozásai bebizonyították, hogy a gyerekek számára a legkedveltebb módja az információszerzésnek az internethasználat. Az idén is ezt választottam az EU-s országok mélyebb megismerésére. Ebben az évben az országok művészetével, irodalmával ismerkedünk meg részletesebben.
Összegyűjtöttük falunk UNIÓ- s fejlesztési területeit.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozás: matematika
A tanulók a csoportokban cserélődtek, az A1-es csoportba 5. osztályos, új belépő tanulók kerültek. Nekik az első foglalkozáson bemutattam a pályázatot, beszéltem a pályázat keretében szervezett foglalkozásokról, a tantárgyi fejlesztések rendjéről, beosztásáról. A foglalkozás második részében érdekes fejtörőket, tréfás matematikai feladatokat oldottunk meg. Az A2-es csoportban 6. osztályos gyerekek vannak, akik már az elmúlt évben is részt vettek foglalkozásokon. Velük is érdekes fejtörőket oldottunk meg. Jó hangulatú foglalkozások voltak.
A német nyelvi foglalkozáson a projektben újonnan résztvevő tanulók megismerték a foglalkozások tematikáját, célját, ezt követően tájékozódtam a tanulók nyelvi készségeiről játékos szóbeli és írásbeli szintfelmérés keretében.
Az első foglalkozáson a projektben résztvevő tanulókkal felelevenítettük a nyárral és a szünidővel kapcsolatos szókincset. Kis csoportokban gyűjtötték a különböző kérdésekhez – Was? Wer? Wie? Was macht? – passzoló szavakat, kifejezéseket. Ezután az összegyűjtött kifejezésekkel alkottak mondatokat, így meséltek nyári élményeikről. A foglakozás második részében játékos Ferienbingo kitöltésével kerestek társakat, akik hasonlóan töltötték a nyári szünetet.
2019.szeptember 6.