Tematikus foglalkozás:
“A” komponens
Beszélgettünk az egészséges táplálkozásról. Elmondták ki milyen ételeket tud már készíteni. A tanulók recepteket cseréltek egymással. Mai és nagyanyáink receptjeit gyűjtöttük és hasonlítottuk össze. Megismerkedtek hagyományos, régi de annál egészségesebb ételek receptjeivel, egészséges étkezési szokásokkal. A biotermékeket ismertek meg, beszélgettünk arról mitől bio a termék. Elmondták, hogy több szülő törekszik otthon egészségesen főzni. Szó esett a menzai ételekről, miért főznek kevés sóval. A gyerekeket érdekelte a téma. Aktívan bekapcsolódtak a beszélgetésbe. A megszerzett ismeretekből, számítógép használatával PPT-t készítettünk.
A”B” komponens témája az EU, ezen belül Franciaország. Nem csak a francia, de minden nemzet kultúrájának jelentős és népszerű eleme a mozi, a film. Ezen a foglalkozáson a francia film történetét tekintettük át a kezdetektől. A munkához egy, az interneten talált prezentációt használtam.
https://prezi.com/rpzghppp4lix/a-francia-film-tortenete/
A gyerekeknek nagyon tetszett a téma, szívesen hallgatták az én filmélményeimet.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika
Az A1-e és az A”-es csoportban is témánk a családi költségvetés volt. Milyen bevételei vannak a családoknak? Milyen állandó kiadásokkal kell számolni? Vannak-e olyan kiadások amit lehet csökkenteni, hogyan? Csoportmunkában dolgoztak, egy-egy kitalált család pénzügyeivel foglalkoztak, melyet aztán bemutattak társaiknak.
A foglalkozás eredménye: pénzügyi ismeretek bővülése.
A német nyelvi foglalkozáson német dalokat, mondókákat hallgattunk. A szöveget lefordítottuk, értelmeztük közösen a gyerekekkel. A dalok éneklésével, a szövegek tanulásával foglalkoztunk. A gyerekek láthatóan jól érezték magukat a foglalkozáson. A foglalkozás végére több mondókát és dalt megtanultak, melyeket a bátrabbak egyedül, vagy párban bemutattak társaiknak.
A havi első foglalkozáson a testrészeket ismételtük át, illetve kiegészítettük a gyerekek eddigi ismereteit újabb szavakkal. Ehhez kapcsolódóan egy párbeszédes dalt tanultunk „Na was tut denn weh?” címmel, amit aztán fiúk-lányok szerepfelosztásban többször elénekeltünk. A foglalkozás második felében kis csoportokban szituációs játékot játszottak a gyerekek, az egészség-betegség témakörében. Ezáltal gyakorolták az itt szükséges szófordulatokat.