Heti foglalkozások 59.

Tematikus foglalkozás:

“A” komponens

Beszélgettünk az egészséges táplálkozásról. Elmondták ki milyen ételeket tud már készíteni. A tanulók recepteket cseréltek egymással. Mai és nagyanyáink receptjeit gyűjtöttük és hasonlítottuk össze.  Megismerkedtek hagyományos, régi de annál egészségesebb ételek receptjeivel, egészséges étkezési szokásokkal. A biotermékeket ismertek meg, beszélgettünk arról mitől bio a termék.  Elmondták, hogy több szülő törekszik otthon egészségesen főzni. Szó esett a menzai ételekről, miért főznek kevés sóval. A gyerekeket érdekelte a téma. Aktívan bekapcsolódtak a beszélgetésbe. A megszerzett ismeretekből, számítógép használatával PPT-t készítettünk.

A”B” komponens témája az EU, ezen belül Franciaország. Nem csak a francia, de minden nemzet kultúrájának jelentős és népszerű eleme a mozi, a film. Ezen a foglalkozáson a francia film történetét tekintettük át a kezdetektől. A munkához egy, az interneten talált prezentációt használtam.

https://prezi.com/rpzghppp4lix/a-francia-film-tortenete/

A gyerekeknek nagyon tetszett a téma, szívesen hallgatták az én filmélményeimet.

Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika

Az A1-e és az A”-es csoportban is témánk a családi költségvetés volt. Milyen bevételei vannak a családoknak? Milyen állandó kiadásokkal kell számolni? Vannak-e olyan kiadások amit lehet csökkenteni, hogyan? Csoportmunkában dolgoztak, egy-egy kitalált család pénzügyeivel foglalkoztak, melyet aztán bemutattak társaiknak.

A foglalkozás eredménye:  pénzügyi ismeretek bővülése.

A német nyelvi foglalkozáson német dalokat, mondókákat hallgattunk. A szöveget lefordítottuk, értelmeztük közösen a gyerekekkel.  A dalok éneklésével, a szövegek tanulásával foglalkoztunk. A gyerekek láthatóan jól érezték magukat a foglalkozáson. A foglalkozás végére több mondókát és dalt megtanultak, melyeket a bátrabbak egyedül, vagy párban bemutattak társaiknak.

A havi első foglalkozáson a testrészeket ismételtük át, illetve kiegészítettük a gyerekek eddigi ismereteit újabb szavakkal. Ehhez kapcsolódóan egy párbeszédes dalt tanultunk „Na was tut denn weh?” címmel, amit aztán fiúk-lányok szerepfelosztásban többször elénekeltünk. A foglalkozás második felében kis csoportokban szituációs játékot játszottak a gyerekek, az egészség-betegség témakörében. Ezáltal gyakorolták az itt szükséges szófordulatokat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.