Tematikus foglalkozás: “A” komponens foglalkozást megelőzően Gyűjtőmunkát végeztek a Dobrán élő népszokásokról, hagyományokról és a családi élet eseményeihez fűződő szokásokról. Az összegyűjtött információk segítségével PPT-t készítettek. A munkához egy, az interneten talált prezentációt használtam. A gyerekeket érdekelte a téma. Aktívan bekapcsolódtak a beszélgetésbe. A megszerzett ismeretekből, számítógép használatával PPT-t készítettünk.
A”B” csoport tagjai a 10. foglalkozáson Olaszországgal foglalkoztak, illetve az olasz kultúra kapcsán, Franco Zeffirelli életével és rendezéseivel foglalkoztunk. A fantasztikus életműből a Rómeó és Júlia című Shakespeare drámából készült filmet választottam megnézésre, kapcsolva azt az irodalomhoz. A gyerekeknek nagyon tetszett a téma, szívesen hallgatták az én filmélményeimet.
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások: matematika
Az A1-e és az A2”-es csoportban is témánk a Grafikonok olvasása, készítése.
Az A1-es csoportban lévő gyerekekkel készítettünk oszlopdiagramokat, hőmérsékletet ábrázoltunk, olvastunk lázlapot. Majd néhány olyan grafikonos példát néztünk meg amely az országos kompetenciamérésben szerepelt.
Az A2-es csoporttal több grafikont olvastunk. Próbáltunk minél többmindeni megtudni a grafikonokról. Hőmérséklet grafikont készítettünk. A kompetencia mérésben szereplő grafikonokhoz kapcsolódó feladatokat páros munkában oldották meg, majd frontálisan ellenőriztük a megoldásokat.
A német nyelvi foglalkozáson Halloween ünneplése Magyarországon és Németországban volt a téma. Az ünnep közeledtével beszélgettünk a halloween ünnepről. Színezőkkel készültem, amiket kiszíneztek a tanulók, majd oda írták a német szavakat a képekhez. Mikor elkészültek bemutatták, milyen szavakat tudtak oda írni.
A másik csoportban a foglalkozás témája Szent Márton élete volt. A tanulók először a Márton életéről szóló képeket sorba rendezték, majd hozzárendelték a képekről szóló mondatokat. Ezt követően a legismertebb legendát olvastuk el, és dramatizáltuk. A gyerekek nagyon élvezték a játékot.