Személyes találkozó 4. – “A” komponens

Romániai kirándulás

2018. november 18-án 6 órakor kezdtük meg két napos kirándulásunkat a testvériskolai pályázatban résztvevő – A és B komponens tanulóival– és 7 kísérő nevelővel.

A határ átlépése után először Nagykárolyba a Károlyi kastélyba látogattunk el. Már az épület és a csodálatos park is lenyűgözte a gyerekeket, a belső tér látványa, és az értő idegenvezetés csak fokozta ezt az érzést.

Vidáman indultunk a következő állomásra, Sződemeterbe, reformkori irodalmunk egyik legnagyobb alakjának, Kölcsey Ferencnek a szülőhelyére. A 7. osztály kiránduló diákjainak előzetes feladata volt egy kis megemlékezés megszervezése. Megtekintettük Kölcsey Ferenc azóta már lényegesen átalakított szülőházát, a kis templomot, ahol megkeresztelték, majd a templomkertben található szobrát. Itt emlékeztek meg a hetedikesek a Himnusz szerzőjéről néhány életrajzi adat felidézésével, illetve nemzeti énekünk néhány versszakának egyéni és közös szavalatával. Majd elhelyezték a tisztelet és megemlékezés koszorúját a szobor talapzatán.

Következő állomásunk a XX. századi modern líra megteremtőjének, Ady Endrének a szülőhelye, Érmindszent. Itt a 8. osztályos tanulók tartottak rövid megemlékezést, amelynek része volt az Őrizem a szemed című versének elmondása is, majd elhelyezték az iskola koszorúját a szobor talapzatán. A szülő- és emlékházat is nagy érdeklődéssel tekintettük meg.

Ebédidőben érkeztünk szálláshelyünkre a szatmárnémetiben található Auróra Hotelbe. Étkezés után elfoglaltuk a szobáinkat, és elindultunk a város felfedezésére. Sajnos, idegenvezető hiányában csak magunkra hagyatkozhattunk, de minden, a pályázatban felsorolt nevezetességet felfedeztünk és megtekintettünk. A legnagyobb népszerűsége a gyerekek körében a tűzoltó toronynak volt. A legtöbben leküzdötték a lépcsőfokokat, tériszonyt, és a torony tetejéről gyönyörködtek a város panorámájában. Vacsorával, közös beszélgetéssel zártuk a napot.

A második napot Dobrán töltöttük. Kedves fogadtatásban volt részünk igazgató úr és a kollégák részéről. Megtekintettük az iskola épületét, az osztálytermeket, ahol a tanítási órákba is bepillanthattunk. A kis művelődési házban ppt. bemutatók segítségével ismerkedtünk Dobrával és az iskolával, illetve mutattuk be iskolánkat. Megnéztük és hallgattuk az iskola színvonalas citerazenekarát és néptánccsoportját. A ppt. bemutató mellett a mi iskolánkból is a néptánccsoport mutatkozott be.

A szülők és kollégák által készített nagyon finom ebéd elfogyasztása után igazgató úr vezetésével elsétáltunk a helyi pincesorra, ahol egy hagyományos, régi pincét és a borkészítéshez szükséges eszközöket nézhettük meg. Majd ellátogattunk egy modern pincészetbe is, így a gyerekek saját szemükkel győződhettek meg a fejlődésről.

Kora délután indultunk hazafelé. Szatmárnémeti érintésével a csengersimai határátkelőn hagytuk el Romániát, és 6 óra körül érkeztünk meg az általános iskolához, ahol már várták a gyerekeket a szülők, akik boldogan meséltek az elmúlt két nap élményeiről.

Igen tartalmas, jó hangulatú  kiránduláson vettünk részt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.